-Заједно са НАЛЕД-ом и уз подршку Европске банке за обнову и развој, кроз промоцију електронске доставе докумената у еСандуче на Порталу еУправа, обучили смо више од 700 административних службеника за рад на Порталу. Први наменски шалтер данас почиње са радом у Крагујевцу, а у наредном периоду ова услуга биће доступна у више од 140 градова и општина, Циљ нам је да нашим грађанима, привредницима и онима који се можда теже сналазе у дигиталном окружењу, помогнемо да премосте ту прву препреку и придруже се групи од преко милион корисника услуга електронске управе који су већ постали еГрађани. Такође, циљ нам је да грађани на безбедан начин приступају Порталу еУправа и потврђују свој идентитет помоћу мобилног телефона – рекао је директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић.
Захваљујући овој иницијативи, грађани који желе да користе Портал еУправа и брзо и лако дођу до услуга и информација, неће морати да пролазе кроз процес набавке и инсталације електронских сертификата. На шалтеру ће им службеници отворити налог на Порталу еУправа и објаснити основне функционалности и начин рада.
Сваки еГрађанин може да приступа Порталу еУправа на безбедан и поуздан начин и може потврди свој идентитет у дигиталном свету помоћу мобилног телефона (тзв. двофакторска аутентикација). Грађани добијају од службеника одштампане параметре и помоћ за покретање апликације на мобилном телефону (Consent ID). Приликом пријављивања на Портал еУправе грађанима је довољно да укуцају корисничко име, након чега ће им на мобилни телефон стићи захтев да једним кликом потврде да су заиста они покушали да приступе свом налогу.
- Као град у коме је седиште државног Дата центра, сматрали смо да је наша дужност да међу првима именујемо службенике који ће након дугих припрема за рад у дигиталном окружењу од данас бити прва помоћ свим Крагујевчанима који овде дођу. Наши административни радници ће их упознати са алатима електронске управе и охрабрити да те алате више користе, поготово сада у тренутку пандемије, када је важно да избегавамо гужве и дуга чекања у редовима пред шалтерима – изјавио је је градоначелник Крагујевца Никола Дашић.
Према анализама НАЛЕД-а, сусрет с бирократијом, поготово када то укључује одласке на шалтере бројних институција, често је један од главних разлога за непоштовање прописа или неплаћање дажбина, због којег грађани и привреда налазе друге начине да заврше процедуре, што води расту сиве економије и другим нежељеним последицама.
- О обиму терета који намећу захтевне процедуре, можда најбоље сведочи податак да сваке године административно оптерећење привреду кошта чак 1,4 милијарди евра и сигурни смо да услуге еУправе директно доприносе да се то оптерећење смањи. Зато поред грађана, овом приликом желимо да подстакнемо и привреднике да крену да користе бројне дигитализоване процедуре за правна лица и уз уштеду времена и новца, помогну и развоју свог бизниса. Удружили смо се са Канцеларијом за ИТ, и уз подршку Министарства државне управе и ЕБРД-а са најпредузимљивијим градовима и општинама кренули у постављање шалтера и именовање повереника за еУправу широм Србије – рекла је извршна директорка НАЛЕД-а Виолета Јовановић.