Министар Мартиновић истакао је да је електронским вођењем службених евиденција значајно унапређена њихова ажурност и тачност података, а самим тим и ефикасност у поступању управе. Нагласивши да напредак информационих технологија захтева и стално унапређење система матичних књига, он је подсетио на то да су у претходном периоду Министарство и Канцеларија успешно успоставили електронску услугу еИзвод из матичних књига.
„Данашњим Споразумом настављамо добру сарадњу и обезбеђујемо да један државни орган, који има потребне стручнe капацитете, води рачуна о томе да Регистар матичних књига, заједно са делом који се односи на стручно усавршавање и овлашћења матичара, технички функционише беспрекорно, док истовремено прати корак са развојем дигиталног окружења. Наш заједнички правац је да пратимо промене и службеницима обезбедимо услове за ефикасно обављање послова, како би грађани били задовољни пруженим услугама, односно како би на једноставан начин, без губитка времена, могли да остваре своја права“, поручио је Мартиновић.
Министар Јовановић изразио је очекивање да ће овај Споразум не само унапредити регистре матичних књига, већ и допринети даљем развоју електронских услуга за грађане.
„Ово је посебан дан за дигитализацију јавне управе јер ће по први пут на одржавању и даљем унапређењу тако сложених регистара као што су матичне књиге рођених, венчаних и умрлих радити, сопственим снагама, стручњаци Министарства и Канцеларије. То значи да смо успели у оквиру јавне управе да изградимо такве кадровске капацитете, да имамо толико добре и способне ИТ стручњаке и правнике, да будемо раме уз раме са кадровима из приватног сектора“, истакао је Јовановић.
Нагласивши да Споразум представља наставак досадашње успешне сарадње двеју институција, в.д. директора Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Милан Латиновић додао је да ће један од најважнијих регистара наставити да се чува и унапређује под највећим техничким и безбедносним стандардима.
„Споразум је закључен у циљу обезбеђења техничких услова за законито и правилно поступање овлашћених лица за рад у Регистру матичних књига, кроз обављање стручних послова одржавања и унапређења Регистра матичних књига, као службене евиденције од значаја за ефикасно поступање органа и пружање услуга електронске управе”, закључио је Латиновић.